ثبت تغییرات شرکت
ثبت تغییرات شرکت
ثبت هر یک از انواع اشخاص حقوقی نزد اداره ثبت شرکتها مستلزم ارائه مدارک و ثبت اطلاعات مخصوص به خود بوده که پس از ارائه، در سوابق آن درج و نگهداری خواهد شد. چنانچه هر یک از اشخاص تصمیم به ایجاد تغییری در هر یک از اطلاعات ثبتی خود نمایند بایستی به مرجع ثبت کننده اعلام کرده تا طی آگهی ثبتی به اطلاع دیگران برسد. هر یک از شرکتها و موسسات به جهت انجام امور تغییرات خود دارای اصول و قواعدی می باشند که توسط قانونگذار به طور واضح بیان شده و ملزم به رعایت آن می باشند.
مجمع عمومی در هر شرکت یا موسسه ای اصلی ترین رکن تصمیم گیرنده می باشد که به جهت طرح و تصویب یا رد هر تصمیمی توسط افراد تشکیل و تصمیم مورد نظر به بحث و رای گیری گذاشته می شود.
با توجه به نوع تصمیمی که قصد انجام آن توسط موسسین یا صاحبان سهام گرفته شده باشد مجمع به حالت های مختلفی تشکیل خواهد شد.
تصمیماتی مانند انتخاب و تعیین سمت اعضای هیئت مدیره و بازرسین، تصویب ترازنامه و سود و زیان، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تمدید مدیر و مدت تصفیه از جمله مواردی می باشند که در مجمع عمومی عادی مطرح و در مورد آن تصمیم گیری می شود. حداقل هایی که به جهت تشکیل جلسات مجمع عمومی و صلاحیت های آن لازم است در اساسنامه ذکر شده است و بایستی مطابق با آن عمل گردد. در مواردی ممکن است موسسین یا صاحبان سهام به منظور بررسی و تصمیمی گیری در خصوص موضوع خاصی اقدام به برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده نمایند. نکته ای که در این مورد بایستی توجه شود این است که مجمع مذکور صرفاً از لحاظ زمانی فوق العاده می باشد و حد نصاب تشکیل جلسه و تصویب تصمیمات به همان شکل قبل خواهد ماند.
چنانچه سهامداران یا شرکاء در خصوص مورد خاص یا فوق العاده ای در هر زمان از سال مالی بخواهند تصمیم گیری نمایند اقدام به تشکیل مجمع عمومی فوق العاده می نمایند از جمله مواردی که در صلاحیت این مجمع می باشد میتوان به تصمیم در خصوص سرمایه، ورورد و خروج افراد و انحلال اشاره کرد.
علاوه بر مجامعی که پیش از این به آنها اشاره گردید، هیئت مدیره هر شخصیت حقوقی می تواند در خصوص برخی موارد خاص مانند تعیین سمت مدیران، تعیین وضعیت حق امضاء، تغییر محل و تفویض اختیار از هیئت مدیره به مدیرعامل تشکیل جلسه داده و تصمیم گیری نماید. جلسه مذکور با حضور اعضای هیئت مدیره تشکیل خواهد شد.
قاعده کلی در زمینه جلسات فوق، حضور تمام شرکا یا سهامداران می باشد، چنانچه تمام افراد مربوطه به هر دلیلی حضور نداشته و نتوانند در جلسه مورد نظر شرکت نمایند بایستی طی تشریفات مخصوص به خود انجام شود. این تشریفات شامل درج آگهی دعوت در روزنامه کثیرالانتشار مخصوص شرکت می باشد که هدف از آن دعوت از کلیه افراد جهت شرکت در جلسه مورد نظر می باشد. در آگهی فوق بایستی دستور جلسه، محل و تاریخ برگزاری جلسه به طور دقیق بیان شده باشد.
حد نصاب هایی که برای تشکیل جلسات با تشریفات قانونی و در نوبت های مختلف در نظر گرفته شده است توسط موسسین در اساسنامه به وضوح قید گردیده و کاملاً بایستی مطابق با آن عمل شود.
با رعایت تمام مواردی که تا اینجا مطرح شد و با تشکیل جلسه ، اقدام بعدی تنظیم صورتجلسه و بیان آنچه در جلسه اتفاق افتاده میباشد. تنظیم صورتجلسه باید متناسب با نوع جلسه ای که تشکیل شده است و درج آنچه به موجب قانون لازم می باشد، صورت گیرد و از آنجائیکه هر گونه مغایرت صورتجلسه با آنچه قانون گذار خواسته است منجر به رد شدن آن و اتلاف زمان و هزینه خواهد شد توصیه بر آن است تا این مهم را بر عهده افراد متخصص و دارای تجربه بسپارید. مشاوران ثبت شرکت و ثبت برند نوبل با استفاده از دانش و مهارت خود شما را در ثبت تمام صورتجلسات مختلف یاری می نمایند.
آدرس : میدان آرژانتین – بلوار آفریقا – نرسیده به چهارراه جهان کودک – کوچه 23 – پلاک 19 – واحد 202
تلفن : 02188770580
آخرین دیدگاهها